نویسنده: drhematyar

تاریخ انتشار: 1402-05-05

تیپ شخصیتی ENTJ

نویسنده: drhematyar

تاریخ انتشار: 1402-05-05

۱. مدیریت پروژه

راه‌اندازی موفقیت‌آمیز یک پروژه کار آسانی نیست و ملزم به هم‌کاری تمام اعضای تیم است. مدیران پروژه افراد را هدایت، نقش‌ها و مسئولیت‌ها را مدیریت و پیشرفت پروژه را پیگیری می‌کنند. آن‌ها مسئولیت تمرکز بر «هدف بزرگ» را بر عهده دارند و در عین حال باید کارهای کوچک و جزئیات را نیز مدیریت ‌کنند. ENTJها، به دلیل داشتن مهارت رهبری و داوری خود، مناسب شغل مدیر پروژه هستند. مدیر پروژه مسئولیت‌های بسیاری را، از جمله مدیریت بودجه، برگزاری جلسات گروهی و سازمان‌دهی جدول زمانی پروژه، بر عهده دارد. به دلیل تمایل ذاتی آن‌ها به رهبری و فرمان‌دهی، تیپ شخصیتی ENTJ می‌توانند در شغل مدیر پروژه بسیار موفق باشند.

۲. فروشنده

تیپ شخصیتی ENTJ برون‌گرا هستند و از ارتباط داشتن با افراد انرژی می‌گیرند. تمایل آن‌ها به برقراری ارتباط با مردم با نیازمندی‌های شغل فروشندگی، از جمله ایجاد ارتباط با مشتری، اعتمادسازی و افزایش فروش، تناسب دارد. در سِمَت فروشندگی، باید به آن‌چه می‌فروشید اهمیت دهید و به آن اعتقاد راسخ داشته‌باشید. اشتیاق افرادی با شخصیت ENTJ را به جلو هدایت می‌کند؛ بنابراین، اگر نسبت به محصول خود اشتیاقی ندارید، این شغل برای شما چالش‌برانگیز خواهد بود.

۳. بهداشت و درمان

این مشاغل نیازمند داشتن تمرکز، انرژی و اخلاق کاری است. برای موفق‌شدن در این زمینه باید کارآمد و خودانگیخته باشید که هر دو از ویژگی‌های رایج تیپ شخصیتی ENTJ است. فردی با این تیپ شخصیتی به‌راحتی می‌تواند موقعیت شغلی مناسب خود را پیدا کند؛ به عنوان مثال، تیپ شخصیتی ENTJ می‌توانند جراحان بسیار خوبی باشند، زیرا این شغل نیازمند انرژی بالا و توجه به جزئیات است. سایر مشاغل متناسب با تیپ شخصیتی ENTJ (ای ان تی جی) عبارت‌اند از:
  • دندان‌پزشک؛
  • پرستار؛
  • بینایی‌سنج؛
  • داروساز؛
  • فیزیوتراپیست؛
  • پزشک.

۴. حساب‌رس

حساب‌رسان مسئول تجزیه‌و‌تحلیل اسناد مالی پیچیده، شناسایی موارد کلاهبرداری و بررسی هم‌خوانی اسناد مختلف هستند. تکمیل یک پروژه حساب‌رسی، نیازمند تمرکز بالاست که یکی از مهارت‌های اصلی تیپ شخصیتی ENTJ محسوب می‌شود. حساب‌رسان بیش‌تر وقت خود را به‌تنهایی سپری می‌کنند، اما با چندین کارفرما، از جمله شخص یا شرکت، نهادهای دولتی، بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی، تعامل خواهند داشت. آن‌ها باید بتوانند از برنامه‌ی خود پیروی کنند و زمانشان را مدیریت کنند که این نقطه‌قوت تیپ شخصیتی ENTJ است، زیرا آن‌ها کارآفرین و خودانگیخته هستند.

۵. سخنران عمومی

تیپ شخصیتی ENTJ کاریزماتیک و با‌اعتماد‌به‌نفس هستند و می‌توانند اعتماد مخاطبان خود را جلب کنند. سخنران عمومی نیز باید دقیق و متفکر باشد، یعنی دو مهارت دیگر که در شخصیت ENTJ یافت می‌شود. این ویژگی‌ها به تیپ شخصیتی ENTJ این امکان را می‌دهد تا در مشاغلی که به سخنرانی در مجامع عمومی نیاز دارند، مانند مدیر منابع انسانی، مدیر روابط عمومی، سخنران انگیزشی و سایر موارد، موفقیت کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!